Pageviews last month

Monday 11 July 2011

kEsInAmBuNgAn CeRiTa jOhOrE

opps..lupa nak update cerita haritu...huhu..
teramat2lah busy..busy dgn apa pun aku tak tahu..hehe
hurmm..sampai mana yer cerita aku haritu..lupa suda...
okey2..dah igt...after majlis akad nikah my frenz,we all ber4 dibawa ke HoMeStAy..dekat2 jgak dgn rumah pengantin..dlm 5 minit je naik kereta..before pegi tu,aku mintak abg ipar kwn aku tunjuk station minyak dulu..maklumla..minyak dah nazak sgt..nanti terpksa plak anak2 dara nie menolak kereta..naya ja...sebelum tu,msa on the way ke felda sg sibol nie,we all tak jumpa sation minyak..memg pasrah jela time tu..terpksa bukak tingkap menhirup udara yang agak kotor tu..hehe..takot plak t minyak habis..nak jimat la katakan..
berbalik pada cerita tadi,settle je isi minyak,trus pergi HoMeStAy untuk berehat..bila sampai,paling kelakar abg ipar kwn aku cakap 'rasanya inila rumah tu'..erkk..rasa2???biar betik..salah masuk rumah nanti cmne???
aku pun tryla kunci y kwn aku bagi tu..tpi bila tgk2 mangga tu tak locked pun..pelik...risau dh nie..kang kena kejar parang ngn org rumah tu plak..tpi rumah kosong..so,aku try la lock mangga tu n bukak balik...Alhamduliiah betol..hehehe..buat nervous je Brother In Law kawan aku nie..
yang lain2 dh tak sabar nak masuk rumah nie..masuk je dlm bilik,trus cop master bedroom..muahaha..jahat tak???as a ketua program bak kata kwn aku,aku layak dapat bilik ni..hehehe..


petang tu,lpas mandi,sembahyang aku tdo sekejap..sbb terlampau penat drive tanpa henti..huhu..
nsib acara seterusnya mlm pas magrib..bgun tdo perot lapar..igtkan aku sorg jer..rupanayer semua kebulur..dhla tak beli makanan ape2..nak tggu mlm mau pengsan..
nsibla ada volunteer g cari mkn kat luar..balik je diorang dr kedai,semua hentam sebab lapar..then we all siap2 nak pergi MaLaM BeRiNaI pulak..part nie aku tension,sebab kena jadi pengapit...takmau....kawtim punya kawtim,akhirnyer kwn aku setuju nak jadi pengapit...hihi..thanks CiPoT...sbb ko la aku selamat xjadi pengapit..lgipun tema baju aku lain bebenor ngn pengantin malam tu..maklumla pengapit bidan terjun..
cerita tentang malam berinai kat sini,sgt2 menarik..masa ni la ada renjis2 bagai,family bergambar..bila pk balik,memg bagus buat mcm nie..almaklumla,bila hari kenduri,kompem la family busy dgn tetamu n takder masa nak bergambar kan..


lpas we all amik gambar,pegi MaKaN plak..menu malam tu SuP GeArBoX..terkezut mak..xpenah2 mkn..tpi aku assume mcm mkn sup tulang jer..huhu..nmpak menyelerakan tapi sedey..sebab berminyak sangat.punah harapan..mkn pun ala2 kadar jer..dhla time tu kebulor yahamat....lpas mkn we all plan g JB..nak ke Danga Bay kononnyer..alang2 dh smpai Johor,xkan xnak pergi kan..even dh malam pun,tibai ajer...


sampai Danga Bay,pose sana sini xhengat dunia..lihatlah dunia..kami kat Danga Bay..bak kata kwn aku...hehe..giler betol..we all melantak dekat restoran tepi laut..mkn besar punyer sbb masing2 dh kebulor sgt2..not bad la restoran tu..apa nth namanyer..t aku upload pic kalau berkesemptn..dh kenyang,time utk balik plak..smpai rumah dekat kul 2 pagi xsalah..hurm..sampai rumah tdo trus..tp aku tak tdo lagi..maklumla..jumpa kwn lama..mulut pun potpet..potpet..smpai terlelap..hehe


esoknyer pegi kenduri besar...paling best,masa pengantin n family datang,diorang dikenakan tol...selagi tak bayar,tak leh masuk..then,pak andam n kwn aku panggil kitorang utk jaga tol kat pelamin plak..wah,pucuk di cita ulam mendatang..apa lagi..mesti dpt duit kan..we all pun duduk la at pelamin..nsib dpt jugak angpau slpas penat bertelagah ngn makcik tu..huhu..tq makcik sbb bagi angpau kat kitorang...hehehe


dah settle smua,we all balik kl sbb dh petang kan..so,we all dibekalkan dgn lauk n nasi..buat bekalan katanyer..thanks makcik n pakcik sebab layan kami semua..:)seronok dtg johor..


                                                                  BERSEPAHNYER...
                                             CARA2 NAK MENGHABISKAN MASA
                                                            COMEI2 INI BUDAK..

1 comment:

  1. alamak..kelam kabut entry nie..nak cepat punyer psl..layan......

    ReplyDelete