Pageviews last month

Sunday 3 July 2011

My fReNz wEdDiNg

Assalamualaikum....

Lama tak update blog nie..
baru balik dari johore coz attend wedding kwnku...
wedding kat johor nie memg satu pengalaman yang menarik bagi kau..
2 hari 1 malam aku n kwn2 kat sana..
we all decide stay kat homestay dimana separuh kos ditanggung oleh pengantin..thanks my frenz..:)

gerak dari kl bersama 3 lagi kwnku,dlm pkul 7.30..then stop makan kat RNR Dengkil xsilap aku coz ada yang lapar...dlm 30 minit kat ctu we all teruskan perjalanan ke johor..lpastu pegi isi angin kejap n topup TNG..First time g johor n barula aku tau sgt2 la jauh..huhu...halangan lagi..hujan lebat..nasib hujan tak lama..

we all smpai dlm pukul 12 campur sesat..hehe..biasala..ikut peta yang diberi..first time pergi plak tu kan..
sampai je disana,we all disambut oleh pengantin smpai dpn pagar..bak kata pengantin,we all ni tetamu istimewa dari jauh..istimewa ker???hehe..masuk dalam rumah,duduk2 jap coz pengantin nak bersiap utk majlis bertunang n akad nikah..kami pun mencari makan sb dah terlalu lapar..huhu

after makan,kami dibuli oleh sedara mara pengantin...hehe..buat goodies utk tetamu...sambil2 duduk we all buat la semua tu..tak lama lpas tu kakak pengantin panggil suruh masuk dlm rumah utk temankan pengantin sbb pengantin dh bersiap..aku yang first lari utk tgk kwn aku tu..hehe..yang lain2 sambung coz nak habiskan..jahat kan???bila masuk jumpa kwn aku tu dia marah sbb kitorang buat benda tu..katanya,dtg dri jauh,penat2 buat apa buat bnda tu..patotnyer rileks je..huhu.tapi nak buat mcm mana,org mtk tlgkan..hehe

petang tu dlm jam 2 ptg,majlis bertunang dahulu n then diteruskan majlis akad nikah..specialnyer adat kat johor nie,u all tau tak majlis akad nikah dia dekat 2 jam...memg lama..huhu..smpaikan ktrang dah ngntuk..first time aku tgk majlis akad nikah org johor..sblm akad nikah,pengantin lelaki kena baca doa ke ape nth..aku pun tak sure...panjang banget dong...pastu tok kadi ckp apa nth..lama lagi..then barula akad nikah...lpas tu igtkan dh settle,ada plak SAKINAH..eh terlupa plak..sblm tu ada bahagian pengakuan pengantin laki n perempuan dimana dua2 willing utk shidup bersama..lebih kurang mcm tula..pengantin lelaki kena letakkan tapak tangan atas kepala perempuannya sambil membaca teks tersebut...

lpas tu baru la ada SAKINAH mcm aku bgtau tadi..hurmm..rasanyae betol kot nama nie..kwn aku y cakap..hehe...aku pun xsure..masa sesi ni la plg sedih sampaikan we all nangis..mengalir air mata..semuanya pasal ibu n ayah pengantin membuat pengakuan n rela menyerahkan anak mereka yang telah menjadi milik orng kepada suaminya..huhu..sedey sgt2..settle sudah majlis pada petang tu..

then we all pun gerak pegi homestay utk rehat2 n mandi setelah penat yang teramat...fuhh..panjangnyer...ada lagi cerita nie..nanti aku sambung balik..:)

GAMBAR2 KENANGAN...







No comments:

Post a Comment